Aktualności

 

Przyznanie środków z Funduszu Solidarnościowego „Opieka wytchnieniowa" – edycja 2025

02 stycznia 2025

Gminie Kolbudy przyznano środki finansowe z Funduszu Solidarnościowego w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2025.

 

Przyznana kwota dofinansowania dla gminy Kolbudy wynosi 583 852,90 zł.

Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:

  • dziećmi od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności lub

  • osobami niepełnosprawnymi posiadającymi:

a) orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44, z późn. zm.)

Program ma na celu wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad osobami z niepełnosprawnością poprzez czasowe odciążenie od codziennych obowiązków łączących się ze sprawowaniem opieki i zapewnienie czasu na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw życiowych. Usługi opieki wytchnieniowej mogą służyć również okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby z niepełnosprawnością w sytuacji, gdy członkowie rodzin lub opiekunowie z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.

Realizacja programu na terenie gminy Kolbudy w 2025 roku przyczyni się do zwiększenia dostępności do tego rodzaju wsparcia i rozwijania systemu opieki wytchnieniowej na poziomie lokalnym.

Uczestnicy Programu nie ponoszą opłat za usługi świadczone w ramach programu.

Program realizowany jest w 2 formach: w ramach pobytu dziennego i w ramach pobytu całodobowego.

Limit godzin i dób usług opieki wytchnieniowej przypadających na jednego uczestnika Programu w 2025 roku, wynosi nie więcej niż:

  • 1) 240 godzin dla usług opieki wytchnieniowej świadczonej w ramach pobytu dziennego,

  • 2) 14 dób dla usług opieki wytchnieniowej świadczonej w ramach pobytu całodobowego

Usługi opieki wytchnieniowej przysługują w przypadku zamieszkiwania członka rodziny lub opiekuna, we wspólnym gospodarstwie domowym z osobą niepełnosprawną, która wymaga stałej opieki w zakresie potrzeb życia codziennego.

Szczegółowe informacje na temat w/w Programu można uzyskać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kolbudach lub pod numerem telefonu 58 682 72 89 w dniach i godzinach pracy Ośrodka.

 

„Kolbudy dla Seniora” - wnioski od 2.01.2025r.

18 grudnia 2024

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej informuje, że od 02.01.2025r. będzie można składać wnioski o świadczenie „Kolbudy dla Seniora”.

Wnioski należy składać w Urzędzie Gminy Kolbudy, bądź pocztą na adres:

Urząd Gminy Kolbudy

ul. Staromłyńska 1

83-050 Kolbudy

Przypominamy, że uprawnionym do korzystania z ww. świadczenia jest osoba, która:

  • w dniu złożenia wniosku ukończyła 65 lat,

  • jest posiadaczem Karty Mieszkańca Gminy Kolbudy,

  • nie korzysta z „Kolbudzkiego Świadczenia w zakresie zmniejszenia odpłatności za gospodarowanie odpadami komunalnymi”.

W przypadku świadczenia „Kolbudy dla Seniora” nie liczy się kolejność składania wniosku, każdy wniosek złożony w miesiącu styczniu będzie podlegać takim samym regułom naliczania.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 58 691 05 24.

 

Ogłaszamy nabór na stanowisko referenta ds. świadczeń w pełnym wymiarze czasu pracy

06 grudnia 2024

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolbudach ul. Staromłyńska 1, 83-050 Kolbudy ogłasza nabór na stanowisko referenta ds. świadczeń w pełnym wymiarze czasu pracy.

Forma zatrudnienia: umowa o pracę

1. Wymagania niezbędne:

  • obywatelstwo polskie;
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych;
  • niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
  • wykształcenie wyższe,
  • znajomość regulacji prawnych, w szczególności: kodeks postępowania administracyjnego, ustawa o ochronie danych osobowych, ustawa o pomocy społecznej, ustawa o świadczeniach rodzinnych, ustawa o pracownikach samorządowych,
  • znajomość obsługi komputera (Microsoft Office, środowisko Windows).

 

2. Wymagania dodatkowe:

  • preferowane doświadczenie zawodowe: zatrudnienie w jednostce organizacyjnej pomocy lub w jednostce samorządowej lub odbyty staż zawodowy na podobnym stanowisku
  • sumienność, dokładność, samodzielność,
  • umiejętność skutecznego komunikowania się,
  • umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków,
  • umiejętność organizowania pracy własnej,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa,
  • wysoka kultura osobista,
  • znajomość specyfiki pracy w OPS lub w innych jednostkach obsługujących świadczenia.

 

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  • kompleksowa realizacja zadań wynikających z załącznika do Uchwały Gminy Kolbudy nr XXXVII/311/21 z dnia 26 października 2021 r. w sprawie  przyjęcia „Kolbudzkiego świadczenia w zakresie zmniejszenia odpłatności za gospodarowanie odpadami komunalnymi”, w tym przyjmowanie wniosków, kompletowanie dokumentacji, przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych, planowanie zapotrzebowania na środki finansowe,
  • kompleksowa realizacja zadań wynikających z Uchwały Rady Gminy Kolbudy nr VIII/81/24 z dnia 29 października 2024 r. w sprawie ustanowienia świadczenia na rzecz rodziny pn. „Kolbudy dla Seniora” w tym przyjmowanie wniosków, kompletowanie dokumentacji, przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych,
  • sporządzanie sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw,
  • prowadzenie dokumentacji przewidzianej przepisami prawa,
  • przyjmowanie i obsługa klientów Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolbudach w sprawach świadczeń,
  • udzielanie informacji klientom o przysługujących im świadczeniach.

 

4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

Miejsce pracy – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolbudach

 

5. Wymagane dokumenty:

  • życiorys (CV),
  • list motywacyjny,
  • dokument poświadczający wykształcenie /dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów,
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
  • kopie świadectw pracy dokumentujące staż pracy,
  • oświadczenie :
  • o korzystaniu w pełni z praw publicznych,
  • o pełnej zdolności do czynności prawnych,
  • o niekaralności,
  • o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na niniejszym stanowisku,
  • klauzule zgody: na przetwarzanie danych szczególnej kategorii tj. informacji o niepełnosprawności w procesie rekrutacji, kontakt telefoniczny i sms, kontakt elektroniczny    i przetwarzanie danych w przyszłych procesach rekrutacji,
  • obowiązek informacyjny – zgoda na przetwarzanie danych osobowych.

 

Osoby  spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione telefonicznie o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji.

Z wybranym kandydatem zostanie zawarta umowa na czas określony. Pracodawca zastrzega sobie prawo dalszego zatrudnienia wybranego w obecnej procedurze kandydata na czas określony lub nieokreślony bez konieczności przeprowadzenia kolejnego naboru.

Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1135), jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonej kopercie w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolbudach lub pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolbudach, ul. Staromłyńska 1, 83-050 Kolbudy, w terminie do  dnia 18.12.2024r. do godz. 14.00, z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko referenta ds. świadczeń.  

Aplikacje, które wpłyną do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolbudach po terminie nie będą rozpatrywane.

Kandydaci, których oferty nie spełniają wymogów formalnych nie będą o tym powiadamiani.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej  Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolbudach przy ul. Staromłyńskiej 1.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy społecznej w Kolbudach, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.

KIEROWNIK

Gminnego Ośrodka Pomocy

Społecznej w Kolbudach

mgr Mariusz Ząbek

Kolbudy, dnia 06.12.2024 r.

 

Program „Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025

5 grudnia 2024

Informujemy, że Gminie Kolbudy przyznano dotację w wysokości 1 655 808 zł w ramach Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby  z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 ze środków Funduszu Solidarnościowego.

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, których adresatami są:

  • dzieci do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 orzeczenia o niepełnosprawności - konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
  • osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym lub umiarkowanym albo traktowanymi na równi  z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób z niepełnosprawnością.

Osoby, które są zainteresowane udziałem w Programie, proszone są o złożenie kompletu dokumentów do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025. Kartę zgłoszenia do programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością  dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 wraz z kopią orzeczenia oraz klauzulą informacyjną RODO przyjmowane są w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kolbudach.

 

Osoby, które zostaną zakwalifikowane do Programu, otrzymają informację o zakwalifikowaniu do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025. Wszystkie osoby, które nie zakwalifikowały się do Programu, znajdą się na liście rezerwowej.

Przyznając usługę oraz ilość godzin asystencji osobistej GOPS bierze pod uwagę osobistą sytuację osoby z niepełnosprawnością, z uwzględnieniem stopnia i rodzaju niepełnosprawności Uczestnika Programu. Limit godzin przysługujących na jednego Uczestnika zgodnie z zapisami Programu wynosi nie więcej niż:
a) 840 godzin rocznie dla osób z niepełnosprawnością posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną;
b) 720 godzin rocznie dla osób z niepełnosprawnością posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności;
c) 480 godzin rocznie dla osób z niepełnosprawnością posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną;
d) 360 godzin rocznie dla:

  • osób z niepełnosprawnością posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności,
  • dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.

 

W godzinach realizacji usług asystencji osobistej nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 901), inne usługi finansowane w ramach Funduszu albo finansowane przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób z Niepełnosprawnością lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie, o którym mowa w ust. 10, finansowane ze środków publicznych.

 

Usługi w ramach Programu będą świadczone nieodpłatnie.

Szczegółowe informacje na temat Programu można uzyskać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kolbudach ul. Staromłyńska 1, tel. 058 682-72-89 wew. 10 i 11

 

Źródło finansowania:

Program finansowany ze środków Funduszu Solidarnościowego.

 

Cel programu:

Program ma na celu zwiększenie szans osób z niepełnosprawnościami na prowadzenie bardziej nienależnego/samodzielnego i aktywnego życia oraz poprawę funkcjonowania osoby z niepełnosprawnością w jej środowisku, zwiększenia możliwości zaspokajania jej potrzeb oraz włączenia jej w życie społeczne.

 

Wnioskodawca:

Gmina Kolbudy

 

Realizator:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolbudach.

 

Biuro Programu:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Staromłyńska 1

83-050 Kolbudy

telefon: 58 682 72 89

Koordynator projektu: Monika Cherek

 

 

Ogłaszamy nabór na stanowisko asystenta rodziny w pełnym wymiarze czasu pracy

29 listopada 2024

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolbudach ul. Staromłyńska 1, 83-050 Kolbudy ogłasza nabór na stanowisko asystenta rodziny w pełnym wymiarze czasu pracy.

Forma zatrudnienia: umowa o pracę

 

1. Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie;

  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych;

  3. niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  4. wykształcenie zgodne z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, niezbędne do wykonywania zawodu asystenta rodziny,

  5. kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona

  6. wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,

  7. obywatelstwo polskie, obywatelstwo kraju Unii Europejskiej lub kraju, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

  8. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku,

  9. pełna zdolność  do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych,

  10. niekaralność za umyślne przestępstwo z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  11. nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym,

  12. nieposzlakowana opinia,

  13. znajomość obsługi komputera (Microsoft Office, środowisko Windows).

 

2. Wymagania dodatkowe:

  1. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku asystenta rodziny,

  2. sumienność, dokładność, samodzielność,

  3. umiejętność skutecznego komunikowania się,

  4. umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków,

  5. umiejętność organizowania pracy własnej,

  6. umiejętność pracy w zespole,

  7. umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa,

  8. wysoka kultura osobista,

  9. prawo jazdy kat. B oraz własny środek komunikacji,

 

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji

z pracownikiem socjalnym,

2) opracowanie we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej,

planu pracy z rodziną który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy

zastępczej,

3) udzielanie pomocy rodzinom w  poprawie ich sytuacji życiowej w tym w zdobywaniu umiejętności

prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,

4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,

5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,

6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,

7) wspieranie aktywności społecznej rodzin,

8) motywowanie członków rodzin  do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,

9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,

10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie

prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,

11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,

12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,

13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,

13a) realizowanie zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin
„Za życiem”,

14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,

15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku,

16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,

17) sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,

18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,

19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia  29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

 

4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

Miejsce pracy – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolbudach.

 

5. Wymagane dokumenty:

    1. życiorys (CV),

    2. list motywacyjny,

    3. dokument poświadczający wykształcenie /dyplom lub zaświadczenie o stanie ukończonych studiów,

    4. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

    5. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,

    6. kopie świadectw pracy dokumentujące staż pracy,

    7. oświadczenie :

    1. o korzystaniu w pełni z praw publicznych,

    2. o pełnej zdolności do czynności prawnych,

    3. o niekaralności,

    4. o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na niniejszym stanowisku,

    1. klauzule zgody: na przetwarzanie danych szczególnej kategorii tj. informacji o niepełnosprawności w procesie rekrutacji, kontakt telefoniczny i sms, kontakt elektroniczny i przetwarzanie danych w przyszłych procesach rekrutacji,

    2. obowiązek informacyjny – zgoda na przetwarzanie danych osobowych.

 

Osoby  spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione telefonicznie o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji.

Z wybranym kandydatem zostanie zawarta umowa na czas określony. Pracodawca zastrzega sobie prawo dalszego zatrudnienia wybranego w obecnej procedurze kandydata na czas określony lub nieokreślony bez konieczności przeprowadzenia kolejnego naboru.

Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1135)jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonej kopercie w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolbudach lub pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolbudach,
ul. Staromłyńska 1, 83-050 Kolbudy, w terminie do dnia 13 grudnia 2024 r., z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko asystenta rodziny.

Aplikacje, które wpłyną do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolbudach po terminie nie będą rozpatrywane.

Kandydaci, których oferty nie spełniają wymogów formalnych nie będą o tym powiadamiani.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej  Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolbudach przy ul. Staromłyńskiej 1.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy społecznej w Kolbudach, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

 

KIEROWNIK

Gminnego Ośrodka Pomocy

Społecznej w Kolbudach

/-/   mgr Mariusz Ząbek

Kolbudy, dnia 29.11.2024 r.

 

Ogłaszamy nabór na stanowisko pracownika socjalnego w pełnym wymiarze czasu pracy

29 listopada 2024

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolbudach ul. Staromłyńska 1, 83-050 Kolbudy ogłasza nabór na stanowisko pracownika socjalnego w pełnym wymiarze czasu pracy.

Forma zatrudnienia: umowa o pracę

1. Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie;

  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych;

  3. niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  4. wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu pracownika socjalnego zgodne z ustawą z dnia
    12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1283 ze zmianami),

  5. kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona

  6. wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,

  7. obywatelstwo polskie, obywatelstwo kraju Unii Europejskiej lub kraju, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

  8. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku,

  9. pełna zdolność  do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych,

  10. niekaralność za myślne przestępstwo z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  11. nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym,

  12. nieposzlakowana opinia,

  13. znajomość obsługi komputera (Microsoft Office, środowisko Windows).

2. Wymagania dodatkowe:

  1. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku pracownika socjalnego,

  2. sumienność, dokładność, samodzielność,

  3. umiejętność skutecznego komunikowania się,

  4. umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków,

  5. umiejętność organizowania pracy własnej,

  6. umiejętność pracy w zespole,

  7. umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa,

  8. wysoka kultura osobista,

  9. prawo jazdy kat. B oraz własny środek komunikacji

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Prowadzenie pracy socjalnej rozumianej jako działalność zawodowa skierowana na pomoc osobom i rodzinom we wzmocnieniu lub odzyskaniu zdolności do funkcjonowania w społeczeństwie oraz tworzenie warunków sprzyjających temu celowi.

  2. Dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.

  3. Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych i kompletowanie dokumentów w celu udzielenia pomocy.

  4. Opracowywanie indywidualnych planów pomocy na podstawie przeprowadzonego wywiadu środowiskowego wraz z kompletem dokumentacji.

  5. Opracowywanie i realizacja kontraktów socjalnych.

  6. Opracowywanie bilansu potrzeb oraz prowadzenie wymaganej sprawozdawczości.

  7. Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań.

  1. Pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskaniu pomocy.

  2. Udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej.

  3. Pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych.

  4. Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczenia patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa.

  5. Inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mających trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin.

  6. Współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowywaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia.

  7. Podejmowanie działań w kierunku ograniczania zjawiska wykluczenia społecznego wśród osób korzystających z pomocy społecznej.

4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

Miejsce pracy – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolbudach.

5. Wymagane dokumenty:

    1. życiorys (CV),

    2. list motywacyjny,

    3. dokument poświadczający wykształcenie /dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów,

    4. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

    5. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,

    6. kopie świadectw pracy dokumentujące staż pracy,

    7. oświadczenie :

    1. o korzystaniu w pełni z praw publicznych,

    2. o pełnej zdolności do czynności prawnych,

    3. o niekaralności,

    4. o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na niniejszym stanowisku,

    1. klauzule zgody: na przetwarzanie danych szczególnej kategorii tj. informacji o niepełnosprawności w procesie rekrutacji, kontakt telefoniczny i sms, kontakt elektroniczny i przetwarzanie danych w przyszłych procesach rekrutacji,

    2. obowiązek informacyjny – zgoda na przetwarzanie danych osobowych./

Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione telefonicznie o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji.

Z wybranym kandydatem zostanie zawarta umowa na czas określony. Pracodawca zastrzega sobie prawo dalszego zatrudnienia wybranego w obecnej procedurze kandydata na czas określony lub nieokreślony bez konieczności przeprowadzenia kolejnego naboru.

Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1135) ,jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonej kopercie w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolbudach lub pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolbudach,
ul. Staromłyńska 1, 83-050 Kolbudy, w terminie do dnia 13 grudnia 2024 r., z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko pracownika socjalnego.

Aplikacje, które wpłyną do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolbudach po terminie nie będą rozpatrywane.

Kandydaci, których oferty nie spełniają wymogów formalnych nie będą o tym powiadamiani.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej  Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolbudach przy ul. Staromłyńskiej 1.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy społecznej w Kolbudach, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.

KIEROWNIK

Gminnego Ośrodka Pomocy

Społecznej w Kolbudach

/-/   mgr Mariusz Ząbek

Kolbudy, dnia 29.11.2024 r.

 

"Aktywny Rodzic" - sprawdź nowe świadczenia wspierające rodziców w wychowaniu dziecka

08 listopada 2024

W dniu 12 czerwca 2024 r. ustawa o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka „Aktywny Rodzic” została ogłoszona w Dzienniku Ustaw RP i tym samym stała się częścią polskiego porządku prawnego.

Ustawa wprowadza 3 nowe świadczenia dla rodziców wychowujących małe dzieci. Wnioski o nowe świadczenia będzie można składać do ZUS od 1 października 2024 r. Program stanowi realizację zapowiedzi wskazanej w expose Prezesa Rady Ministrów Donalda Tuska.

Ustawa ta wprowadza do systemu prawnego trzy świadczenia, wspierające rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka:

• świadczenie „aktywni rodzice w pracy”
• świadczenie „aktywnie w żłobku”
• świadczenie „aktywnie w domu”

Wybór jednego z trzech powyższych świadczeń zależny będzie od decyzji rodzica przy założeniu, że na to samo dziecko, za dany miesiąc może być wypłacone tylko jedno ze świadczeń.

Rodzic będzie miał także możliwość wielokrotnej zmiany świadczeń, tj. rezygnacji z jednej formy wsparcia i przejścia na drugą, z zastrzeżeniem, że w danym miesiącu na dane dziecko rodzic będzie mógł pobierać tylko jedno z wybranych przez siebie świadczeń.

"Każde małe dziecko w Polsce zasługuje na dobrą opiekę, każdy rodzic małego dziecka w Polsce zasługuje na wsparcie w tym, żeby taką opiekę nad maluchem zapewnić. Opiekę babci, cioci, wujka, dziadka, profesjonalną opiekę opiekunki albo opiekę w żłobku czy opiekę rodzicielską. Program Aktywny Rodzic to program opieki nad dziećmi. To także program aktywizacji rodziców na rynku pracy. Taki program, który ma pozwolić mamie po narodzinach dziecka, tacie po okresie urlopu poświęconego na opiekę nad dzieckiem, powrócić do aktywności zawodowej."

~ ministra Agnieszka Dziemianowicz-Bąk.

Ponadto ustawa wprowadza zmiany w ustawie z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi do lat 3, mające na celu zwiększenie dostępności miejsc i podnoszenie jakości świadczonych usług w tych instytucjach.

Dodatkowo wprowadza także regulacje dające ministrowi właściwemu do spraw rodziny możliwość ogłaszania i realizacji programów obejmujących dodatkowe działania w zakresie poprawy jakości opieki w instytucjach opieki na dziećmi do lat 3, promowania i uświadamiania rodzicom jak istotna z punktu widzenia rozwoju małego dziecka jest właściwa opieka instytucjonalna oraz przeprowadzania badań czy ewaluacji wprowadzonych rozwiązań celem ich usprawniania i doskonalenia.

Tym samym ustawa wpisuje się również w założenia i cele strategiczne Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności realizując kamienie milowe obejmujące reformy na rzecz poprawy sytuacji rodziców na rynku pracy poprzez zwiększenie dostępu do wysokiej jakości opieki nad dziećmi do lat 3.

Świadczenia "aktywny rodzic" są realizowane od 1 października 2024 r. przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Pierwsze środki w ramach programu zostaną wypłacone najpóźniej dwa miesiące od dnia złożenia wniosku z wyrównaniem.

Więcej szczegółów oraz wniosek:

https://www.gov.pl/web/rodzina/aktywny-rodzic

 

Skorzystaj z usług sąsiedzkich - nowa forma wsparcia dla osób wymagających dodatkowej opieki

17 października 2024

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolbudach zachęca Mieszkańców gminy Kolbudy do korzystania z  formy wsparcia jaką są usługi sąsiedzkie. Osobom wymagającym opieki i które nie radzą sobie samodzielnie w różnych czynnościach, jak np. posprzątaniu mieszkania, praniu, przygotowaniu posiłku, zakupach, pomoc będzie mógł świadczyć sąsiad lub sąsiadka.

Na czym ma polega forma wsparcia i kto może z niej skorzystać?

Ze świadczenia skorzystać mogą zarówno osoby mieszkające samotnie, jak i te zamieszkujące z małżonkiem czy dziećmi. Usługi sąsiedzkie stanowić będą w takim przypadku uzupełnienie opieki świadczonej przez rodzinę.

Zgodnie z przyjętymi rozwiązaniami usługi sąsiedzkie na rzecz osób potrzebujących świadczone mogą być przez chętne osoby na podstawie umowy cywilno-prawnej, w wymiarze nieprzekraczającym 40 godzin miesięcznie.

Na ten cel Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolbudach otrzymał dofinansowanie z Programu Rządowego Korpus Wsparcia Seniorów Moduł I, którego celem jest zapewnienie usług opiekuńczych w formie usług sąsiedzkich seniorom w wieku 60 lat i więcej.

Sąsiedzka pomoc seniorom może być świadczona w formie:

  • pomocy w zaspokajaniu podstawowych potrzeb życiowych,
  • podstawowej opieki higieniczno-pielęgnacyjnej, przez którą należy rozumieć formy wsparcia niewymagające specjalistycznej wiedzy i kompetencji,
  • zaspokojenia kontaktu z otoczeniem.

Osoby zainteresowane lub chcące dowiedzieć się o szczegóły proszone są o kontakt z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Kolbudach pod numerem telefonu 571 206 261.

 

 

Poprzednie aktualności znajdziesz w sekcji Archiwum >>

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Katarzyna Gachowska
  • Data udostępnienia w BIP: 2024-11-30 14:51:10
  • Informacja zaktualizowana przez: Katarzyna Gachowska
  • Data ostatniej aktualizacji: 2025-01-10 12:55:07
  • Liczba odsłon: 52
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 325552]

przewiń do góry